Naast het ontwikkelen van het IQ van de leerlingen, vinden we het dus ook heel belangrijk dat de emotionele, fysieke en spirituele intelligentie van de kinderen wordt gestimuleerd. Zodoende is er op onze school een breed curriculum gericht op het ontwikkelen van de vier intelligenties (de rationele intelligentie, emotionele intelligentie, fysieke intelligentie en spirituele intelligentie). Naast aandacht voor de cognitieve vorming wordt er ook ingezet op de creatieve en motorische ontwikkeling van onze leerlingen. Door leren te verbinden met muziek, techniek, identiteit en beweging willen wij onze leerlingen helpen bij de zelfontplooiing.
Voor de onderbouw (groepen 1 t/m 4) geldt een minimum norm van 880 uur en 940 uur voor de bovenbouw (groepen 5 t/m 8). Dat zou betekenen dat de onderbouw groepen 22 uur per week les zouden moeten krijgen. Wij hebben ervoor gekozen dat alle groepen even veel lesuren krijgen aangeboden (940 uur). De extra uren voor de onderbouw worden ingezet om de taalachterstand weg te werken. Daarom krijgen de kleutergroepen ruim 10 uur per week taal aangeboden.
Noen heeft een continurooster en daarbovenop 10 uur leertijd uitbreiding. Een deel is opgenomen in het reguliere programma en een deel bieden wij aan na schooltijd en in de vakanties. Er is een breed aanbod waaruit de ouders een keuze kunnen maken.